قاب کده

پشتیبانی: 09024608045

برسی دقیق 10 تا از مزایا و معایب قاب سیلیکونی

4 دقیقه برای مطالعه
2 دیدگاه
دانستنی
4.8/5 - (9 امتیاز)
مزایا و معایب قاب سیلیکونی

مزایا و معایب قاب گوشی سیلیکونی که بسیار مهم است

قاب های سیلیکونی در دهه های اخیر به عنوان یکی از محبوب ترین انواع قاب گوشی شناخته شده است. در این مقاله در سایت ghabkade به برسی دقیق مزایا و معایب قاب سیلیکونی می پردازیم. این قاب ها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارند، جایگاه ویژه ای را در میان خریداران نسبت به دیگر قاب ها پیدا کرده اند.

مزایای قاب سیلیکونی

1. انعطاف پذیری

یکی از بزرگ ترین مزایای قاب سیلیکونی، انعظاف پذیری بالای آن و کیفیت ساختش است. این قاب ها به راحتی قابل خم شدن و شکل گرفتن هستند و می توانند بدون هیچ مشکلی با فشار دست منطبق شوند و تغییر شکل بدهند. البته در قاب های اورجینال این موضوع اتفاق می افتد و در قاب های فیک که جنس بدنه خشک تری دارند، با فشار زیاد قاب دچار ترک و پارگی می شود. برای برسی تشخیص قاب سیلیکونی اصل می توانید مقاله مربوطه را در سایت ما مطالعه بکنید.

از دیگر ویژگی های خوب انعطاف پذیری این قاب ها این است که هنگام نصب و جدا کردن از قاب نیاز به حساسیت و دقت نیست و راحت می شود این کار را انجام داد.

2. محافظ عالی

همان طور که در مقالات دیگر سایت اشاره کردیم، یکی از مزایای قاب سیلیکونی این است که به دلیل جنس بدنه گوشتی با به اصطلاح آنتی شوک بودن، قدرت محافظت بالایی در برابر انواع ضربات و سقوط ها دارند و به خوبی از گوشی محافظت می کنند و یک انتخاب خوب برای بیمه کردن گوشی از انواع صدمات است.

قاب گوشی موبایل سیلیکونی

3. حس لمس دلپذیر

یکی دیگر از ویژگی های خوب خرید قاب سیلیکونی، حس لمس نرم و لطیف قاب است. این قاب ها به دلیل جنس سیلیکونی خود و متریال به کار رفته در ساخت آنها، احساس نرمی و لطفات بیشتری نسبت به دیگر قاب ها در هنگام استفاده انتقال می دهند.

مطالعه  خنک کننده گوشی یا فن گوشی چیست؟ + قیمت کول پد گوشی

4. ضد لغزش

سطح یلیکونی قاب ها به صورت طبیعی چسبندگی بیشتر دارد. این موضوع احتمال افتادن و سر خوردن گوشی را کاهش می دهد. این ویژگی برای افرادی که از گوشی های خود در مکان های باز و بیرون از خانه استفاده می کنند بسیار مفید است.

5. مقاوم در برابر گرد و غبار

یکی دیگر از مزایای قاب سیلیکونی، مقاومت عالی آنها در برابر گرد و غبار است. این مدل قاب ها به خوبی از ورود و نفوذ ذرات گرد و غبار معلق در هوا به داخل گوشی جلوگیری می کنند و باعث حفظ تمیزی گوشی می شوند که همین موضوع دلیل سیاه شدن قاب سیلیکونی به مرور زمان است.

قاب سیلیکونی قرمز

6. تنوع رنگی و طراحی

این مدل گارد گوشی ها در رنگ ها و طرح های مختلفی در بازار عرضه می شوند. همین موضوع اجازه می دهد که کاربران با سلیقه بیشتری اقدام به خرید قاب گوشی بکنند و قاب متناسب به استایل و علایق شخصی خودشون رو پیدا بکنند.

7. قیمت مناسب

یکی از مزایای قاب موبایل سیلیکونی، قیمت مناسب آن نسبت به سایت های برند بازار است. این قاب ها معمولا قیمت پایینی دارند و این قیمت گذاری بر اساس طراحی و چاپ قاب است. برای مثال خرید قاب گوشی فانتزی سیلیکونی هزینه بیشتری برای شما در قبال خرید قاب سیلیکونی معمولی و ساده دارد.

8. وزن سبک

این قاب ها بسیار سبک و کم وزن هستند و همین موضوع روی وزن اصلی گوشی تاثیر زیادی ندارد. این قابلیت برای کاربرانی که دستان کوچکی دارند و می خواهند زمان بیشتری رو از گوشی بدون احساس خستگی و سنگین بودن گوشی استفاده کنند بسیار مهم است.

9. قابلیت شستشو

یکی دیگر از نکات مهمی که در این لیست مزایا و معایب قاب سیلیکونی باید به آن اشاره می کردیم، قابلیت شستشو و ضد آب بودن این قاب ها است. این گارد ها به راحتی قابل شتسشو هستند و درصورت برخورد با آب، آسیب نمی بیند.

مطالعه  لیست بهترین لوازم جانبی موبایل در سال 2024

مطالعه کنید: مزایا و معایب قاب فانتزی

معایب قاب سیلیکونی چیست؟

همان طور که از مزایای خرید این قاب گفتیم، بهتر است نگاهی هم به معایب قاب سیلیکونی که ارزش خرید آن را کم می کند بی اندازیم.

1. جذب گرد و غبار

همان طور که توضیح دایدم، از مزایای خرید این قاب می توان به ضد گرد و غبار بودن اشاره کرد، اما این موضوع دلیل نمی شود که همین ذرات گرد و غبار، جذب قاب نشوند. سطح این قاب ها به دلیل استاتیکی به راحتی ذرات گرد و غبار را جذب می کند و نیاز تمیز کردن قاب را تشدید می کند.

2. تغییر رنگ با گذر زمان

قاب های سیلیکونی ممکن است با گذر زمان و عوامل مختلفی مثل محیط و نور مستقیم خورشید، باعث تغییر رنگ بشود که همین موضوع دلیل سیاه شدن قاب سیلیکونی است و این تیره شدن از زیبایی اولیه قاب کم می کند.

3. جمع شدن چربی و لکه

از دیگر معایب قاب سیلیکونی می توان به جذب لکه و چربی اشاره کرد. سطح این قاب، چربی و لک های مختلف مثل اثر انگشت را جذب می کند و همین دلیلی است که شما باید به صورت منظم قاب را تمیز بکنید.

معایب قاب سیلیکونی

4. کاهش انعطاف پذیری در گذر زمان

این قاب ها ممکن است با گذر زمان و استفاده های طولانی مدت و بسته به شرایط نگهداری، انعطاف پذیری اولیه خودشون را از دست بدهند. عواملی مثل نور مستقیم خورشید، حرارت، اتصال و جدا کردن های مکرر قاب از گوشی و… در این شرایط بر خشکی و کاهش انعطاف قاب، تاثیر گذار هستند که همین یکی از معایب استفاده از قاب سیلیکونی است.

مطالعه  10 دلیل داغ شدن گوشی و راه خنک کردن گوشی (تضمینی)

5. عدم حفاظت کامل در برابر ضربات شدید

این قاب ها با اینکه مقاومت خوبی دارند، اما در ضربات بسیار سنگین عملکر مناسبی ندارند زیرا به خوبی تمامی قسمت های گوشی مثل صفحه نماش یا لنز دوربین را پوشش نمی دهند. برای اینکه یک پوشش 100 درصد از گوشی خودتون داشته باشید می توانید از قاب 360 درجه استفاده بکنید.

تجربه کاربران از قاب سیلیکونی

نظرات مثبت

به صورت کلی قاب مناسب و با کیفتی است که ارزش خرید بالایی دارد و نیاز های اولیه مهم حفاظت از گوشی را به خوبی برآورده می کند.

نظرات منفی

اما برخی کاربران هم به معایب قاب سیلیکونی اشاره کرده اند که از جمله سیاه شدن قاب به مرور زمان، کمی اذیت کننده است و در صورتی که از قاب های فانتزی و ضخیم استفاده می کنید، یکی از دلایل داغ شدن آیفون شما همین موضوع است.

نتیجه گیری

در این مقاله به برسی مزایا و معایب قاب سیلیکونی پرداختیم. این قاب ها به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خودشون، به یکی از محبوب ترین قاب ها با ارزش خرید بالا در بازار بهترین لوازم جانبی موبایل تبدیل شده اند. مهم ترین ویژگی این قاب ها حفاظت و تنوع طراحی بالای آن است. اما همان طور که اشاره شد محدودیت ها و معایبی نیز دارند که موقع خرید باید به آنها توجه بکنید.

برای انتخاب قاب مناسب، توجه به کیفیت مواد، برند معتبر، اندازه و تناسب، قابلیت های اضافه بسیار مهم است. با رعایت این نکات می توانید قاب سیلیکونی مناسبی برای گوشی خود انتخاب بکنید و از مزایای آن بهره مند شوید. و به عنوان نکته آخر به یاد داشته باشید که عمر بیشتر و مفید قاب شما بستگی به نگهداری و نظافت منظم قاب دارد.

2 دیدگاه

  1. مهرسا گفت:

    خیلی کامل و مفید بود ممنون از سایت خوبتون

    1. Admin گفت:

      حوشحالیم مفید بوده براتون

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Admin
16 تیر 1403
preloader