قاب کده

پشتیبانی: 09024608045

آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ و آیفون (ویدیو)

4 دقیقه برای مطالعه
0 دیدگاه
آموزشی
Rate this post
فلش کردن گوشی

 

منبع ویدیو: سایت RMGSM

فلش کردن گوشی به معنای نصب مجدد یا تغییر سیستم عامل (Firmware) دستگاه شما است. این فرایند می تواند به دلایل مختلفی انجام شود، از جمله رفع مشکلات نرم افزاری و کند شدن گوشی، بازگردانی به تنظیمات کارخانه و… که در این مقاله به صورت کامل آموزش فلش کردن گوشی را به شما آموزش داده و مزایا و معایب این کار را به شما توضیح داده ایم.

دلایل فلش کردن گوشی چیست؟

رفع مشکلات نرم افزاری

به احتمال زیاد مشکلات نرم افزاری را یکبار تجربه کرده اید، مشکلاتی شامل کرش کردن برنامه ها، بوت نشدن دستگاه، عملکرد کند گوشی و… که استفاده از گوشی را برای همه سخت می کند. در این مرحله بهترین راه برای نجات گوشی، فلش کردن آن است.

بروزرسانی سیستم عامل

برخی از کاربران ترجیح می دهند که از نسخه های جدیدتر یا سفارشی شده استفاده بکنند که به وسیله فلش گوشی امکان پذیر است.

برطرف کردن مشکلات امنیتی

در صورتی که گوشی شما به بدافزار های مختلف یا ویروس ها آلوده شده باشد تنها کار لازم فلش کردن گوشی یا ریست فکتوری است. با انجام این کار ها گوشی از نرم افزار های آلوده و ویروس ها خالی می شود و عملکرد بهینه تر و بهتری پیدا می کند.

فروش دستگاه

در صورتی که تمایل به فروش گوشی خود دارید و نمی خواهید که اطلاعات شخصی مثل عکس و فیلم ها و برنامه های گوشیتون در اختیار صاحب بعدی گوشی قرار بگیرد، فلش گوشی بهترین راه برای پاک کردن تمام دیتا و اطلاعات شما است.

مزایای فلش کردن گوشی

  • افزایش سرعت و عملکرد گوشی

  • حل مشکلات نرم افزاری

  • امکان نصب نسخه های جدید تر

معایب فلش کردن گوشی

ریسک از دست دادن اطلاعات

هنگاه فلش کردن گوشی تمامی اطلاعات و دیتای شما حذف می شوند و گوشی درست مثل زمان خرید، نو و خالی از هر برنامه ای می شود که البته این مورد هم راه حلی دارد و شما می توانید با ریکاوری گوشی، اطلاعات حذف شده را بازیابی بکنید.

مطالعه  آموزش گرفتن بکاپ واتساپ در آیفون و اندروید + (ریکاوری)

نیاز به دانش فنی

فلش کردن گوشی یک کار فنی است که نیاز به دانش و تجربه دارد و در صورتی که بدون دانش این کار را انجام دهید می توانید به گوشی خودتون آسیب وارد بکنید.

لغو ضمانت دستگاه

مواردی مثل فلش کردن گوشی، روت کردن گوشی، یا حتی باز شدن گوشی می تواند ضمانت و گارنتی دستگاه را باطل بکند. این کار را زمانی انجام دهید که راهی جز فلش کردن ندارید.

ریسک بریک شدن دستگاه

در صورتی که فرایند فلش کردن را اشتباه یا ناقص انجام دهید، خطراتی مثل غیر فعال شدن یا غیر قابل استفاده شدن گوشی را برای شما به ارمغان می آورد.

آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ

فلش زدن گوشی سامسونگ از طریق یک برنامه جانبی به اسم Odin انجام می شود. این برنامه مخصوص دستگاه های سامسونگ است و به کاربران اجازه می دهد تا فریمور جدیدی روی گوشی نصب کنند.

مراحل فلش کردن گوشی سامسونگ:

در مرحله اول و قبل از هر کاری از دیتا و اطلاعات گوشی خودتون بکاپ و نسخه پشتیبان بگیرید تا بعد از فرایند فلش کردن بتوانید با ریکاوری، دیتای حذف شده را بازیابی بکنید. برای این کار از برنامه Google Drive  می توانید استفاده بکنید. در مرحله بعد به وبسایت های رسمی و معتبر برای دانلود و نصب فریمور های مناسب مراجعه کرده و فریمور مخصوص و مناسب دستگاه خودتون رو دانلود بکنید.

گوشی را خاموش بکنید و با نگه داشتن دکمه کم و زیاد صدا به صورت همزمان و متصل کردن کابل USB به گوشی بعد از 3 تا 4 ثانیه به گوشی، وارد حالت دانلود مود سامسونگ بشوید (انتهای کابل به لپتاپ یا کامپیوتر متصل باشد).

مطالعه  آموزش برسی سلامت باتری آیفون (5 راهکار افزایش سلامت)

فلش کردن سامسونگ

دانلود و نصب برنامه Odin

برنامه Odin را باز کنید و فایل فریمور دانلود شده را در قسمت AP بارگذاری کنید. بعد انجام این کار روی دکمه Start کلیک کنید تا فرایند فلش کردن سامسونگ شما شروع شود.

آموزش فلش کردن گوشی آیفون

فرایند فلش گوشی آیفون با استفاده از برنامه iTunes انجام می شود. این روش برای نصب مجدد iOS و بازگردانی به تنظیمات کارخانه کاربرد دارد.

مراحل فلش گوشی آیفون:

در مرحله اول از دیتا و اطلاعات خودتون در iCloud یا کامپیوتر بکاپ بگیرید. در مرحله بعد آخرین نسخه iOS رو از سایت رسمی اپل دانلود کنید. گوشی آیفون خودتون رو به وسیله یک کابل USB به لپتاپ یا کامپیوتر متصل بکنید. برنامه iTunes رو باز بکنید و گوشی خودتون رو انتخاب کنید.

فلش کردن آیفون

ورود به حالت DFU

برای ورود به این حالت دکمه های Home و Power را به طور همزمان به مدت چند ثانیه نگه دارید تا صفحه گوشی خاموش شود. سپس دکمه Power را رها کرده و دکمه Home را نگه دارید تا برنامه iTunes گوشی شما را در حالت ریکاوری شناسایی کند.

فلش آیفون

در مرحله بعد در برنامه iTunes گزینه Restore iPhone را انتخاب کنید و فایل iOS که در ابتدا دانلود کردین را بارگذاری کنید. در مرحله آخر دکمه Restore را فشار دهید و منتظر بمانید تا فرایند فلش کردن ایفون کامل شود.

برسی مشکلات و خطاها در فرایند فلش کردن

هنگام فلش کردن موبایل ممکن است با مشکلات و خطا های مختلفی مواجه شوید که در این مقاله در سایت قابکده به برسی این مشکلات می پردازیم:

عدم شناسایی دستگاه توسط برنامه فلش

برای رفع این مشکل برسی کنید که درایور های USB به درستی نصب شده اند و از کابل USB سالم برای این کار استفاده بکنید.

کرش کردن برنامه فلش

برای رفع این مشکل برنامه را مجدد نصب بکنید و توجه بکنید که نسخه مناسب برنامه را دانلود کرده اید.

مطالعه  اپل ویژن پرو چیست و چه امکاناتی دارد + (قیمت)

خطاهای مربوط به فریمور

هنگام دانلود و نصب فریمور توجه کنید که نسخه مرتبط با دستگاه راه دانلود کرده اید و حتما آن را از یک سایت رسمی و معتبر دانلود کرده باشید.

بریک شدن دستگاه

برای رفع بریک شدن دستگاه، گوشی را به یک مرکز خدماتی و تعمیراتی موبایل ببرید، در بعضی موارد می توان با ریکاوری های مخصوص دستگاه را نجات داد.

موارد ضرور قبل از فلش کردن که بسیار مهم است!

  • اطمینان حاصل کنید که فریمور دانلود شده با دستگاه شما سازگاری داشته باشد.
  • حتما موارد لغو گارانتی و ضمانت گوشی را برسی کنید. در بعضی گارانتی ها انجام عمل فلش کردن باعث لغو گارانتی دستگاه شما می شود.
  • از گوشی خود پشتیبان و بکاپ تهیه بکنید.
  • قبل از انجام این کار برای جلوگیری از بریک شدن دستگاه، با مراحل و روش های فلش کردن آشنا بشید.

نتیجه گیری

فلش کردن گوشی می تواند یک راه حل مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات دستگاه مثل ویروسی شدن، هنگ کردن یا کرش کردن و… باشد. با این حال انجام این فرایند نیاز به کسب دانش فنی دارد و در صورت بروز مشکل در فرایند فلش شدن گوشی، خطراتی همچون بریک شدن دستگاه را به وجود می آورد. فلش کردن گوشی سامسونگ و فلش کردن گوشی آیفون هر دو روش های مخصوص خودشان را دارند و با برنامه های مخصوص خود، فلش می شوند.

در این مقاله به برسی روش ها و مزایا و معایب فلش کردن گوشی پرداختیم و به شما نکات مهم انجام این کار را آموزش دادیم. در صورتی که قصد خرید قاب آیفون یا قاب سامسونگ با طرح های جذاب و فانتزی را دارید، می توانید به فروشگاه ما مراجعه بکنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Admin
04 مرداد 1403
preloader