قاب کده

پشتیبانی: 09024608045

آموزش ریکاوری گوشی + بازیابی عکس و اطلاعات پاک شده

4 دقیقه برای مطالعه
0 دیدگاه
آموزش
5/5 - (1 امتیاز)
آموزش ریکاوری گوشی

ریکاوری گوشی به فرایند بازیابی اطلاعات حذف شده یا آسیب دیده گوشی گفته می شود. این موضوع می تواند به دلایل مختلفی مثل حذف ناخواسته اطلاعات، مشکلات نرم افزاری و یا ریست فکتوری باشد. در این مقاله به روش های ریکاوری موبایل و بازنشانی گوشی می پردازیم و همچنین نحوه استفاده از ابزار ها و برنامه های مختلف را به شما آموزش می دهیم.

اهمیت ریکاوری گوشی

با توجه به اهمیت بالای بعضی از اطلاعات داخل گوشی مثل عکس ها و سند های مختلف یا حتی شماره های داخل گوشی شما، بازیابی اطلاعات از دست رفته می تواند بسیار حیاتی باشد.

روش های ریکاوری گوشی

1. استفاده از نرم افزار های ریکاوری

نرم افزار های مختلفی برای بازنشانی گوشی و اطلاعات حذف شده وجود دارند که به کاربران امکان بازیابی اطلاعات حذف شده را می دهند. برخی از این برنامه ها عبارتند از:

Dr.Fone:

این برنامه یکی از معروف ترین و قدرتمند ترین برنامه های ریکاوری اطلاعات برای دستگاه های اندروید و iOS است.

EaseUS MobiSaver:

یکی دیگر از نرم افزار هایی که برای ریکاوری عکس ها و اطلاعات گوشی استفاده می شود، برنامه EaseUS MobiSaver است که برای دستگاه های اندرویدی و iOS مناسب است.

DiskDigger:

نرم افزاری ساده و کاربردی که به بازیابی عکس ها و فایل های دیگر گوشی کمک می کند. این برنامه برای گوشی های اندرویدی عرضه شده است.

ریکاوری عکس و فیلم گوشی سامسونگ

برای بازیابی عکس های پاک شده از حافظه داخلی موبایل سامسونگ، نرم افزار های متعدد و قدرتمندی توسعه یافته اند که به کاربران کمک می کنند که اطلاعات حذف شده را ریکاوری بکنند. این نرم افزار ها معولا از اسکن حافظه داخلی و مموری کارت (SD Card) گوشی، اطلاعات حذف شده را شناسایی و آنها را بازیابی می کنند. برای این کار از نرم افزار هایی مثل e UltData و FoneLab Android Data Recovery می توانید استفاده بکنید. این نرم افزار ها قدرت و قابلیت بازیابی عکس های حذف شده حتی پس از ریست فکتوری را دارند.

مطالعه  10 علت کند شدن گوشی و روش های رفع کندی گوشی (تضمینی)

آموزش ریکاوری گوشی به صورت مرحله به مرحله

1. ریکاوری عکس و فیلم های حذف شده

برای ریکاوری عکس و فیلم های حذف شده، می توان از نرم افزار های مختلفی برای این کار استفاده کرد. که در ادامه این مقاله در سایت قاب کده آموزش و نحوه استفاده از نرم افزار Dr.Fone برای بازیابی اطلاعات گوشی های اندرویدی توضیح داده شده است.

نصب برنامه:

در مرحله اول باید به نصب و اجرای نرم افزار Dr.Fone بپردازید که برای این کار با مراجعه به وبسایت رسمی، نرم افزار را دانلود و نصب بکنید.

ریکاوری موبایل

اتصال گوشی به کامپیوتر:

گوشی خود را با استفاده از کابل های USB به کامپیوتر متصل بکنید. در صورتی که بعد از اتصال کابل، گوشی به کامپیوتر متصل نشد، وارد تنظیمات گوشی خود شوید و به منوی “درباره” یا “About” بروید (نام این بخش در گوشی های مختلف متفاوت است). در مرحله بعد وارد قسمت “درباره نرم افزار” یا “Software Information” بروید و روی قسمت “شماره ساخت گوشی”  یا “Build Number” چند بار ضربه بزنید. این کار را اینقدر تکرار کنید تا پیامی با عنوان “اکنون شما یک توسعه دهنده هستید!” ظاهر شود.

بازیابی عکس

بعد از مشاهده این پیام وارد منوی “گزینه های توسعه دهنده” یا “Developer Option” شوید و گزینه ای که “اشکال زدایی USB”  یا “USD Debugging” دارد را تیکش را فعال بکتید و مجددا تلاش بکنید. درصورتی که حالت توسعه دهنده برای شما فعال است می توانید با جستسو عبارت “USB”، در تنظیمات لیست شده گزینه “USB debugging” را نیز پیدا کنید.

انتخاب حالت ریکاوری گوشی:

وارد نرم افزار Dr.Fone شوید و گزینه “ریکاوری داده” را انتخاب بکنید. در این مرحله نرم افزار با اسکن به صورت خودکار، فایل های حذف شده را شناسایی می کند.

مطالعه  هزینه رجیستری ایفون ۱۳ (قیمت بروز) + فرایند رجیستر کردن

بازیابی اطلاعات گوشی:

پس از اتمام اسکن و 100 درصد شدن آن، فایل های مورد نظر که قصد بازنشانی آنها را دارید، انتخاب بکنید و گزینه “بازیابی” را بزنید.

نحوه ریکاوری گوشی

بازیابی اطلاعات گوشی شیائومی بعد از ریست فکتوری

برای بازیابی اطلاعات از گوشی های شیائومی پس از ریست فکتوری، می توان از نرم افزار هایی مانند MobiSaver for Android استفاده کرد.

نصب و کار با نرم افزار:

نرم افزار MobiSaver for Android را از وبسایت رسمی سازنده یا گوگل پلی دانلود بکنید و آن را نصب بکنید. درست مانند برنامه قبلی، وارد نرم افزار شوید و با زدن ریکاوری داده فرایند اسکن کردن خودکار را شروع بکنید. بعد از اتمام اسکن فایل های مورد نیازتون رو انتخاب و آن هارا بازیابی بکنید.

ریکاوری آیفون

برای ریکاوری گوشی آیفون، نرم افزار Dr.Fone for iOS یکی از بهترین گزینه های روی میز است. همان طور که در بالاتر آموزش استفاده از نرم افزار Dr.Fone را توضیح دادیم، به قدرت و قابلیت های این برنامه هم اشاره کردیم. برای این کار درست مانند آموزش های بالا، برنامه را از سایت رسمی دانلود و نصب بکنید و گزینه ریکاوری داده را بزنید تا اطلاعات گوشی شما اسکن بشود.

بازنشانی گوشی

بهترین برنامه‌های ریکاوری گوشی

1. Tenorshare UltData for Android

این برنامه به عنوان یکی از قویترین نرم افزار ریکاوری گوشی اندروید شناخته می شود که توانایی و قدرت بازیابی انواع مختلفی از داده ها مثل عکس، فیلم، پیام ها و مخاطبین از دست رفته گوشی شما را دارد. این برنامه با استفاده از الگوریتم های پیشرفته، می تواند حتی اطلاعات حذف شده بعد از فلش کردن گوشی را بازیابی بکند.

مطالعه  چت جی پی تی چیست و چگونه به صورت رایگان استفاده کنیم؟

2. FoneLab Android Data Recovery

این برنامه یکی دیگر از نرم افزار های بازیابی است که عنوان یکی از بهترین برنامه های ریکاوری گوشی سامسونگ شناخته می شود. این نرم افزار یک رابط کاربری کاملا ساده ولی با قابلیت های بسیار زیاد و گسترده، امکان بازیابی اطلاعات حذف شده از حافظه داخلی و کارت مموری را دارد.

نکات مهم ریکاوری گوشی

پشتیبان و بکاپ گیری منظم

همیشه قبل از انجام کار و تغییرات بزرگ در گوشی مثل ریست فکتوری و … از اطلاعات گوشی خودتون بکاپ بگیرید. برای این کار می توانید از Google Drive برای گوشی های اندرویدی استفاده بکنید.

استفاده از نرم افزار های معتبر

همیشه برنامه های خودتون رو از سایت های معتبر و اصلی دانلود بکنید و از برنامه های کرکی و هکی برای این کار استفاده نکنید، این نرم افزار ها به دلیل وجود کد های مخرب و ویروس های مختلف به راحتی به گوشی شما  آسیب می زنند و باعث کند شدن گوشی می شوند.

عدم استفاده از گوشی پس از حذف اطلاعات

پس از حذف ناخواسته اظلاعات، از گوشی خود استفاده نکنید تا احتمال بازنویسی اطلاعات و زمان اسکن گوشی در زمان ریکاوری موبایل کاهش یابد.

نتیجه گیری

ریکاوری گوشی یکی از مهم ترین و ضروری ترین افدامات برای بازیابی اطلاعات حذف شده است. شما با استفاده از نرم افزار های مناسب امکان این را دارید که تمامی این اطلاعات حذف شده را بازنشانی بکنید.

در صورتی که تمایل به خرید انواع قاب گوشی فانتزی و سیلیکونی دارید به فروشگاه ما مراجعه بکنید و یا با خواندن مقالات بیشتر در زمینه های مختلف دانش خود در رابطه با قاب گوشی و موضوعات مختلف را بالا ببرید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Admin
28 تیر 1403
preloader