قاب کده

پشتیبانی: 09024608045

مزایا و معایب قاب فانتزی چیست؟

4 دقیقه برای مطالعه
0 دیدگاه
دانستنی
4.7/5 - (3 امتیاز)
مزایا و معایب قاب فانتزی

تابحال به این فکر کرده اید که مزایا و معایب قاب فانتزی چیست؟ قاب فانتزی، یکی از مدل قاب های بسیار معروف و ترند بین جوان ها و نوجوان ها هستش که امروزه به دلیل تنوع طراحی و رنگی، بسیار شهرت پیدا کرده و شرکت های مختلف در زمینه ساخت قاب و لوازم جانبی و مراقبتی از موبایل، در تلاش هستند تا بهترین و با کیفیت ترین قاب هارو تولید و پخش بکنند.

در مقالات مختلف سایت با انواع قاب گوشی آشنا شدین، که در آنها تا حدودی راجب قاب های فانتزی و قاب سیلیکونی توضیح داده بودیم، حال در این مقاله قصد داریم به صورت کامل، مزایا و معایب قاب های فانتزی رو براتون شرح بدیم. قاب های فانتزی معمولا در جنس های مختلف مثل چوب، فلز، سیلیکون و یا حتی پارچه ساخته می شوند و صرفا فقط یک لوازم جانبی تزئینی نیستند، بلکه نسبت به کیفیت ساختشان؛ می توانند از گوشی در برابر ضربات سنگین و سقوط ار ارتفاع مراقبت بکنند.

حال باید به این سوال پاسخ داد که قاب های فانتزی و سیلیکونی برای گوشی هایی مثل آیفون مناسب هستند؟ در جواب باید گفت هم خیر هم بله، اگر جنبه زیبایی و ظاهر گوشی برای شما مهم است، خرید قاب گوشی فانتزی ایده ی مناسبی است ولی اگر بیشتر به امنیت و مراقبت از گوشی خود فکر می کنید، باید به فکر خرید قاب ایفون سخت و مقاوم باشید.

اگر نمی دانید که بهترین قاب آیفون ضد ضربه بازار کدام هست، می توانید مقاله مربوطه را در سایت قاب کده برسی بکنید.

مزایای قاب گوشی فانتزی

  • محافظ گوشی

  • زیبایی ظاهری

  • تنوع پذیری گوشی

  • قابلیت شخصی سازی

  • عدم لغزش

در ادامه تمامی موارد بالارو با دلیل به شما توضیح می دهیم.

1. محافظ گوشی

تمامی گارد های موجود مثل قاب فانتزی، TPU و … نسبت به طرحی که دارند تا حدودی از گوشی مراقبت می کنند، در میان آنها قاب فانتزی ممکن است زیاد جنبه حفاظتی نداشته باشد و صرفا جنبه زیبایی و ظاهری برای گوشی های هوشمند داشته باشد. این موضوع از این بابت گفته می شود که قاب های فانتزی در بعضی از طرح ها ممکن است به درستی صفحه نمایش رو پوشش ندن و در اثر ضربه آسیب ببینند. اما این مورد روی تمامی مدل های فانتزی صدق نمی کند و بعضی از آنها به دلیل سیلیکونی بودن و گوشتی بودن قاب تا حدی خیلیی بالایی ضربه وارد شده به گوشی رو خنثی می کنند.

مطالعه  راهنمای خرید قلم لمسی + انواع برند + (مزایا و معایب)

2. زیبایی ظاهری

95 درصد گوشی ها معمولا در رنگ های تیره و خنثی در کارخانه ها تولید می شوند که همین موضوع بعد از مدتی استفاده دل کاربران رو می زند و رو به خرید کاور گوشی فانتزی می برند. قاب های فانتزی به دلیل زیبایی ظاهری و تنوع زیادی که در طرح و رنگ دارند، بسیار محبوبیت دارند. از مدل های مختلف قاب فانتزی می توان به قاب های عروسکی، سیلیکونی، پاپ سوکت دار یا حتی بعضی از قاب های بامپر اشاره کرد.

3. تنوع پذیری

همان طور که در موارد بالا اشاره کردیم به دلیل رنگ های خنثی و ساده در گوشی ها، وجود قاب های مختلف در تنوع پذیری گوشی ها نقش مهمی دارند، شما می توانید با خرید قاب گوشی سیلیکونی و فانتزی در طرح های متنوع، نقش و روح جدیدی به گوشی خود دهید.

قاب فانتزی

4. شخصی سازی قاب

یکی از مزایای خرید قاب فانتزی، قابلیت شخصی سازی بسیار بالا هست که دست شمارو در طراحی طرح و نقش مورد علاقتون باز نگه می داره، شما حتی برای داشتن این نوع قاب نیاز به خرید آن ندارید، خیلی راحت می توانید با خرید قاب های ژله ای ساده و TPU، خودتون قابتون رو بسازید، برای این کار با آیتم های براق مثل اکلیل های رنگی و پولک و یا حتی آیتم های فانتزی کوچک مثل عروسک و لوازم پلاستیکی به راحتی قاب خودتون رو می توانید طراحی بکنید، برای رنگی کردن هم می توانید از لاک های ناخن برای رنگ کردن گارد فانتزیتون استفاده بکنید.

مطالعه  روش های تمیز کردن قاب زرد شده گوشی (ویدیو + تصویر)

اگر به فکر ساخت قاب گوشی اسان هستید و دوست دارید که یاد بگیرید چجوری در منزل با لوازم ساده این کار رو انجام دهید، مقاله ساخت قاب گوشی در منزل رو در سایت قاب کده برسی بکنید.

5. عدم لغزش گوشی

این نوع قاب ها معمولا از جنس سیلیکون هستند که اگر تجربه به دست گرفتن قاب سیلیکونی را داشته باشید، خوب می دانید که این قاب ها استحکاک خوبی دارند و نبست به دیگر قاب ها به راحتی، سر و لیز نمی خوردن. وجود طرح و آیتم های متنوع در قاب گوشی مثل آیتم های سه بعدی و طرح های برجسته تا حد بالایی جلوی لغزش گوشی رو می گیرند.

تا اینجا با بعضی از ویژگی های مثبت قاب فانتزی آشنا شدین، در ادامه این مقاله شمارو با معایب این قاب آشنا می کنیم.

معایب قاب گوشی فانتزی

  • حساس به خورشید و حرارت

  • عدم حفاظت کامل از تمامی نقاط گوشی

  • داغ شدن بیش از حد گوشی

  • کاهش ظرافت گوشی

1. حساسیت به خورشید و حرارت

این نوع قاب ها به دلیل مواده سازنده ی موجود در آنها بسیار به حرارت و نور مستقیم خورشید حساس هستند و بعد از مدتی استفاده ممکن است؛ دچار تغییر رنگ به شوند که در قاب های ژله ای فانتزی این تغییر رنگ به زرد و قهوه ای شدن و در قاب های سیلیکونی به سمت سیاه شدن می رود. اگر قاب سلیکونی شما سیاه شده می توانید روش تمیز کردن قاب گوشی سیلیکونی رو در فروشگاه اینترنتی قابکده برسی بکنید.

2. عدم حفاظت کامل از تمامی نقاط گوشی

این قاب به دلیل طراحی که دارد، قسمت هایی مثل صفحه نمایش، دوربین ها و بعضی دکمه هارو ممکن است به صورت کامل نپوشاند و در اثر ضربه، آسیب جبران ناپذیری به گوشی وارد بکند، البته این مورد در تمامی طرح های فانتزی صدق نمی کند و فقط در بعضی از طرح های خاص این مشکل وجود دارد.

مطالعه  10 دلیل خرید قاب گوشی که ضروری است!

3. داغ شدن بیش از حد گوشی

یکی از دلایل داغ شدن گوشی ها، قاب های فانتزی و سیلیکونی هستند، این گارد ها به دلیل مواد سازنده و بافت پلیمری که دارند، مانع خروج حرارت ساطع شده از گوشی هستند و این گرما رو در خود نگه می دارند، در نتیجه حتما هنگام استفاده های سنگین مثل فیلم دیدن و بازی کردن یا حتی به شارژ زدن گوشی، قاب خود را جدا بکنید.

قاب عروسکی

مطالعه کنید: مزایا و معایب قاب سیلیکونی

4. کاهش ظرافت گوشی

گوشی های نسل جدید و امروزی، در ظرافت و نازکی رقابت چشم گیری باهم دارند و برای افراد هرچه گوشی باریک تر و خوش دست تر باشد، گوشی جذاب تری است، دقت و ظرافتی که در مدل های جدید آیفون و سامسنوگ به شدت مشاهده می شود، در نتیجه استفاده از گارد فانتزی می تواند از این جذابیت و ظریف بودن گوشی به شدت کم بکند، و گوشی شمارو بسیار پهن و کلفت تر از حالت معمول بکند.

نتیجه گیری

در این مقاله با مزایا و معایب گارد فانتزی آشنا شدین، در ادامه تلاش میکنیم این مقاله رو بروز تر و کامل تر بکنیم تا دقیقا به اون مطلبی که نیاز دارید برسید، در صورتی که تمایل به خرید قاب ایفون به صورت اینترنتی دارید، می توانید با مراجعه به فروشگاه Ghabkade، از جدید ترین مدل های گارد آیفون دیدن بکنید.

ثبت دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


Admin
17 اردیبهشت 1403
preloader